אנחנו מלמדים קבלה – לא כמחקר מלומד, אלא כדרך ליצירת חיים טובים יותר ועולם טוב יותר.

מי אנחנו?
 

המרכז לקבלה הוא ארגון ללא כוונת רווח שהופך את עקרונות הקבלה למובנים לכול ורלוונטיים לחיי היום־יום. המרכז לקבלה מקנה לתלמידיו כלים רוחניים המבוססים על עקרונות קבליים, אותם יכולים התלמידים ליישם כרצונם במטרה לשפר את חייהם, ובעקבות זאת, להפוך את העולם למקום טוב יותר.

המרכז הוקם בשנת 1922 בידי המקובל הרב יהודה אשלג, תלמידו הרב ברדנווין היה מורו של הרב ברג  אשר יחד עם רעיתו קרן ברג, פתחו את דלתות המרכז לקבלה לכל הרוצה ללמוד את חכמת הקבלה בעקבות פטירתו של הרב ברג, בחודש ספטמבר 2013, ממשיכה רעייתו קרן ברג, מנהיגת המרכז לקבלה, את עבודתם ואת חזונם הוא מקיף כיום למעלה מארבעים סניפים ברחבי העולם .

מה אנחנו מלמדים?

ישנם חמישה עקרונות בסיסיים:

 נתינה: נתינה היא ייעוד החיים והדרך היחידה להשגת הגשמה עצמית וסיפוק בר־קיימא. כשאדם חולק משלו עם הזולת, הוא מתחבר לכוח של אנרגיה שהקבלה קוראת לו “האור” – המקור האין־סופי של טוּב, הכוח הנשגב, הבורא. באמצעות נתינה יכול האדם להתגבר על האגו כוחה של השליליות.

– מוּדעוּת ואיזון האגו: האגו הוא קול פנימי שדוחף את האדם להיות אנוכי, צר-מוחין, מוגבל, מכור, פגוע, חסר אחריות, שלילי, כעוס ואכול שנאה. האגו הוא מקור עיקרי לבעיות, מפני שהוא מפתה אותנו להאמין שהזולת הוא לא חלק מאתנו. זהו ההפך הגמור מנתינה ומענווה. לאגו יש גם צד חיובי, שכן הוא מדרבן אותנו לנקוט פעולה. בידי כל אדם נתונה הרשות להחליט אם הפעולה הזאת תהיה רק למען עצמו או גם לתועלת הזולת. חשוב מאוד להיות מודעים לקיומו של האגו ולאזן בין החיוב והשלילה שבו.

– קיומם של כללים רוחניים: יש ביקום כללים רוחניים המשפיעים על חיינו. אחד הכללים האלה הוא חוק הסיבה והתוצאה: מה שאתם זורעים הוא מה שאתם קוצרים. כלומר, מה שאנחנו משקיעים חוזר אלינו.

 כולנו אחד: בכל אחד ואחת מאתנו יש ניצוץ של הבורא המחבר את כולנו לשלמות אחת. ההבנה הזאת מכוונת אותנו לכלל הרוחני המורה לנו לנהוג בכבוד בכל אדם באשר הוא – תמיד ובכל הנסיבות. כל אחד ואחת מאתנו הוא אישיות בפני עצמה האחראית למלחמות ולעוני בכל רחבי העולם. אף אחד מאתנו לא רשאי ליהנות מסיפוק ומהגשמה עצמית מתמדת כל עוד יש סבל בעולם.

– יציאה מאזור הנוחות יכולה לחולל נסים: פעולות שמטרתן לעזור לזולת והגורמות לנו אי־נוחות מחברות אותנו לממד רוחני, שבסופו של דבר מביא אור וחיוביות לחיינו.

 

איך אנחנו מלמדים?
 

קורסים וכיתות לימוד: המרכז לקבלה מתמקד במגוון רחב של דרכים שנועדו לסייע לתלמידיו ללמוד את עקרונות הקבלה על בסיס יום־יומי. לדוגמה: המרכז מפתח קורסים, כיתות לימוד, הרצאות מקוונות, ספרים וחומרים מוקלטים להאזנה. אנו מציגים גם הרצאות וקורסים מקוונים באינטרנט ההכרחיים עבור תלמידינו מכל רחבי העולם המעוניינים ללמוד קבלה אך אין בקרבתם מרכז לקבלה.
 

שירותים רוחניים ואירועים: המרכז מארגן ומארח מגוון אירועים שבועיים וחודשיים ומעניק שירותים רוחניים – שם יכולים התלמידים להשתתף בהרצאות ובמדיטציות ולחלוק ארוחות משותפות. חלק מהאירועים שלנו אף משודרים בשידור חי באינטרנט. המרכז מארגן מפגשים רוחניים ונסיעות לאתרים בעלי אנרגיה שזכו בנגיעתם האישית של גדולי המקובלים. לדוגמהאנו מארגנים נסיעות למקומות בהם למדו מקובלים בעבר, לאתרים בישראל, במזרח אירופה ובצפון אפריקה שם הם נקברו, או למקומות שבהם חוברו הכתבים העתיקים של הקבלה – כמו ספר הזוהר. אנו עורכים אירועים בין־לאומיים המעניקים לתלמידים מכל רחבי העולם הזדמנות להתחבר לאנרגיה ייחודית הזמינה רק בעת חגים ומועדים מסוימים בשנה. באירועים אלה זוכים התלמידים לפגוש תלמידים ממקומות אחרים, לחלוק חוויות וליצור חברויות חדשות.
 

התנדבות: ברוח עקרונות הקבלה, אשר מדגישים באופן מיוחד את עניין הנתינה, מקיים המרכז תכנית התנדבותית שבמסגרתה יכולים התלמידים ליטול חלק בפעולות צדקה הכוללות הענקה של חכמת הקבלה עצמה באמצעות הדרכה רוחנית. מדי שנה מארגנים מאות תלמידים תכניות המביאות תועלת לקהילות שלהם כגון חלוקת מזון לנצרכים, ניקוי חופים וביקור חולים.
 

יחס אישי: המרכז לקבלה מבקש להבטיח שכל תלמידיו יזכו לתמיכה אישית בזמן לימודיהם. המורים והמדריכים הרוחניים שלנו מהווים חלק בלתי נפרד מתשתית חינוכית הזמינה לתלמידים עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, בכל השפות ברחבי העולם. יש לנו מאות מורים בכל רחבי העולם הזמינים לתועלת התלמידים, כמו גם תכניות לימוד להמשך התפתחותם האישית של התלמידים. הלימודים נערכים בכמה דרכים: במפגשים אישיים, בשיחות טלפוניות, בקבוצות לימוד, בסמינרים, ובאמצעות לימודים מקוונים ברשת האינטרנט המוכוונים ללמידה אישית או קבוצתית.

הוצאה לאור: מדי שנה מתרגם המרכז לקבלה ומוציא לאור לטובת תלמידיו המתקדמים כמה מהטקסטים הקבליים המאתגרים ביותר, בכלל זה ספר הזוהר וכתבי הארי בלוויית פרשנות. מתוך החומר הזה, מוציא המרכז לאור ספרים ביותר משלושים שפות המותאמים הן למתחילים והן למתקדמים ומפיץ אותם בכל רחבי העולם. את הספרים ניתן להשיג בחנויות הספרים ברחבי העולם או כספר אלקטרוני באינטרנט.
 

פרויקט הזוהר: ספר הזוהר, הנוסח הכתוב העיקרי של חכמת הקבלה, הוא פרשנות לתורה ולעניינים רוחניים אשר חובר לפני למעלה מאלפיים שנה והמהווה, על פי האמונה, מקור של אור. המקובלים מאמינים שכאשר מביאים אותו למקומות של חשכה ובלבול, יכול ספר הזוהר ליצור שינוי ולהביא לשיפור.

במסגרת פרויקט הזוהר מפיץ המרכז לקבלה את ספר הזוהר ב 30- מדינות, באמצעות חלוקתו חינם לארגונים ולאנשים פרטיים כאות הוקרה על שירותם לקהילה ובאמצעות הפצתו באזורי סיכון. מדי שנה אנו תורמים יותר מ 400,000- עותקים של ספר הזוהר לשגרירויות, לבתי תפילה, לאוניברסיטאות, לארגונים ללא כוונת רווח, לשירותי חירום, לאזורי מלחמה, לאזורים מוכי אסונות טבע, לחיילים, לטייסים, לפקידי ממשלה, לבתי־חולים, לבעלי מקצועות רפואיים, לעובדי רווחה ועוד.

המרכזים לקבלה בישראל

במרכזים ניתן לקבל את כל המידע על קורסים, הרצאות, ספרים חדשים ומבחר ספרי קבלה בכל השפות.

את ספרי הוצאת המרכז לקבלה אפשר להשיג גם בחנויות הספרים ברחבי הארץ.

המרכז לקבלה תל אביב

 רח’ בן־עמי 14, כיכר דיזנגוף

03-5266800 / 1-800-322626

המרכז לקבלה חיפה

רח’ חורב  17

04-8361997 / 1-800-262672

אתר המרכז לקבלה בישראל – www.kabbalah.co.il

ערוץ המרכז לקבלה ב־ YouTube

פייסבוק המרכז לקבלה

למרכז לקבלה שמורה הזכות לשנות את תכני האירוע לפי צרכיו, ללא הודעה מוקדמת.
ט.ל.ח ,אין כפל הנחות , המרכז לקבלה רשאי לשנות או להפסיק את/ כל המבצע בכל עת ללא הודעה מוקדמת או פרסום מוקדם.