הורות עם כוכבים: ילדים בני מזל דגים – רוחניות להורים עם מיכל ברג

מיכל ברג - רוחניות לילדים

חלק 1 – הורות עם כוכבים

תינוקות במזל דגים הם:

תינוקות זעירים ומלאכיים, מלאים באהבה, אבל יודעים בדיוק מה הם רוצים.

כאשר הם צעירים, דגים חיים בעולמות שלהם. בנות קטנות ירצו בוודאות להיות הנסיכה מאגדות דיסני, ואילו הבנים ירצו קרוב לוודאי להיות אבירים בשריון מבריק.

בני מזל דגים מאמינים שעולמות החלומיים הללו הם חלק מהמציאות.

דמיון היא מילת מפתח בעולמם של הקטנים ולכן תפקידנו לעזור להם לפתח אותו. מעט מאד חומרה נדרשת לשם כך. מדובר, בעיקר, בעבודת מודעות ואמונה.

דגים הוא גם המזל (הסימן) של המוזיקה. בני מזל דגים אוהבים מוזיקה ויכולים להיות מוכשרים למדי בנגינה. גילוי החוזקות שלהם, כמו למשל מוזיקה, בגיל צעיר, יעזור לבנות את ביטחונם העצמי.

הדגים הוא מזל אינטואיטיבי מאוד, הניחן בחוכמה רוחנית עמוקה. בני המזל הם נשמות זקנות, עם חיבור מולד לאור, לכן, כבר בהיותם צעירים מאוד אפשר לתקשר איתם אודות האור והמלאכים.

יש להם גם זיקה לטבע ובמיוחד לחיות.

אם אתה הורה לילד במזל דגים:

חשוב לעודד דגים צעירים לשמור על הסדר, לאכול נכון ולא לחשוש להגיד "לא". לעיתים תראה שאינם מוכנים לאכול, לישון או לשחק. מאחר והם מחוברים מאוד לרגשותיהם, הרי שהרגש הוא שמנחה אותם ומוליך את רצונותיהם. כהורה, אל תכריח אותם לאכול או לישון כשאינם מוכנים לכך.

נסה להשתמש בהצהרות הבאות, כדי לשכנע אותם: "סיפור אחד נוסף ואז למיטה". "אתה לא חייב להירדם מייד, אתה יכול להירגע במיטה עד שתהיה מוכן להירדם". "אם אינך רעב, אינך חייב לאכול עכשיו. תגיד לי כשתהיה רעב".

חיוני שלא להמעיט בערך האינטואיציה של הדגים, כיוון שזהו נכס רב ערך עבורם. אם לא ילמדו להקשיב לו, הם עלולים לגדול למבוגרים אשר אינם מקשיבים לעצמם ולגופם ומתדרדרים להרגלים לא בריאים כמו אכילת יתר, שינה כפייתית וכו'.

כבני עשרה, השגיחו עליהם היטב כיוון שהם יכולים להיות מסוגרים ובעלי נטייה לבריחה מהמציאות. הם עלולים לנסות להסתיר את מעשיהם, ואחריותך היא להיות מודע למה שקורה איתם. עודד תקשורת פתוחה על ידי כך שתפגין שאינך מזועזע בקלות ושאתה קשוב ונוח לשיחה.

חשוב ביותר: תן לילד במזל דגים תמיכה רבה ועזור לו להרגיש מקובל, כך שלא יעדיף לברוח מהמציאות אלא ירצה להישאר בתוכה. דחוף אותו בעדינות לעבר מטרות ותמיד הענק לו תמיכה רגשית.

 

חלק 2 – יום הולדת שמח!

יום הולדת שמח ל"רוחניות לילדים"!

בחודש זה אנו חוגגים את יום השנה העשירי שלנו, והודות לתומכים שלנו, ואתה ביניהם, עשינו דרך ארוכה.

לפני יותר מעשור, לקרן ברג היה חזון.

קרן ברג היא המובילה הרוחנית ומנהלת המרכז לקבלה, ובחזונה היא החליטה להעמיד כלים רוחניים אוניברסאליים לרשות ילדים. ברג ידעה שככל שילדים יקדימו לאמץ מושגים רוחניים, כך הם יגדלו להיות מבוגרים המקבלים החלטות טובות יותר בחייהם.

כתוצאה מהחזון הזה נולדה, בשנת 2002, "רוחניות לילדים". התוכנית החלה בבית הספר היהודי של יום ראשון ופותחה מאוחר יותר גם לתוכנית חינוכית כללית, שנלמדה בבתי ספר ציבוריים ופרטיים ובארגונים מבוססי קהילה –  כתוכנית השלמה ללימודים הסדירים בכל העולם.

מאז השקתה, השפיעה התוכנית על יותר מ 60,000 ילדים ומתבגרים בארה"ב, אנגליה, מקסיקו, ברזיל, ישראל, פנמה, מלאווי, רוסיה וקוסטה ריקה.

היום התוכנית זמינה ללא תשלום, כפלטפורמת למידה מקוונת בכל מקום בעולם, ומאז השקתה במאי 2012 , קרוב ל 30,000 מבקרים נכנסו לאתר של SKF) spiritualityforkids.com).

כל זה קרה תוך 9 חודשים בלבד, בנוסף לקשרים רוחניים עם העולם כולו דרך התומכים שלנו בפייסבוק ובטויטר.

מונעים על ידי עדויות של משפחות אשר חוו שיפור עצום בחיי היומיום כתוצאה מהשימוש בתוכנית המקוונת, SKF מתרחבת עכשיו ומתורגמת לספרדית, פורטוגזית, ועברית, (אבל קודם נאמר שזה היה גם בישראל), ושיתופי פעולה נוספים נרקמים מסביב לעולם.

במקביל, אנו מפתחים את הרמה הבאה של תוכנית הלימודים (רמה 2), במטרה לעזור לילדים להעמיק את הבנתם במושגים רוחניים, ואפשרויות היישום של מושגים אלו בחיי היומיום.

אנו מאמינים שצריך לאפשר לכל ילד בעולם, מוקדם ככל הניתן בחייו, גישה לרעיונות רוחניים-אוניברסאליים, כדי שיוכל לעשות בחירות טובות יותר עבורו ועבור סובביו.

לכן, עזרו לנו לספק את התוכנית הרוחנית הרחבה ביותר בעולם להורים ולילדים באשר הם.

 

חלק 3

הקשיבו!

כפי שהזכרנו לילדינו, כולנו יודעים שלשמוע ולהקשיב הם שני דברים שונים.

הקשבה יעילה היא יותר מחצי המשוואה לתקשורת טובה. לכן, אם ברצונך להפיק את המיטב משיחותיך עם ילדיך, עליך להקדיש את את מירב זמנך כדי להקשיב להם – ולא כדי לדבר.

כך תעשה זאת נכון:

התבונן – הסתכל בילדיך כשהם מדברים, הקפד על קשר עין רציף והפנה את כל גופך ופניך אל המדבר. שים לב לשפת הגוף שלהם – ושלך. ידיים שלובות בדרך כלל מסמלות שאנחנו סגורים. ידיים בכיסים או מתחת לשולחן יכולות לסמן שאנחנו מסתירים משהו. שמור את ידיך פתוחות וגלויות בזמן השיחה, כמו כן נסה לחקות את המצג הגופני של ילדך – אם הם נשענים קדימה, עשה כמוהם, אם הם נשענים אחורה חקה אותם, זה גורם לדובר להרגיש נוח יותר.

שאל – שאל שאלות טובות. לא רק שאלות הדורשות תשובות של "כן או לא", אלא כאלו שיעודדו את הילדים לשתף יותר.

שקף –  חזור על מה שאומר לך הילד במילים אחרות. זה מוכיח שאתה שם לב לדבריו, ומאפשר לו להבהיר ולהרחיב.

חשוב לפני שאתה מדבר –  זה יעזור לך להימנע משגיאות תקשורת רגילות – קפיצה למסקנות, שיפוטיות, וכ"ו. זה גם יאפשר לך להשיב באופן פרואקטיבי  ולא רק להביא את הנושאים שלך לשיחה.

הדגש – שים לב: אמפתיה וסימפטיה אינן זהות!

סימפטיה פירושה שאנו חושבים על זמן בו הרגשנו כמו שמרגיש הדובר, או שהיינו במצב דומה לזה אותו מתאר הדובר. כאשר אנו מגיבים בסימפטיה נדמה לנו שיקל לנו להתייחס לדובר, אבל בעצם תגובה סימפטתית מסיטה את תשומת הלב מהדובר אלינו, על ידי העלאת הסוגיות והרגשות שלנו אל קדמת השיחה. כמו כן, רק מפני שהיינו במצב דומה לזה של הדובר, אין משמעותו שהרגשותינו ותגובותינו זהות לשלו.

אמפתיה פירושה לשים את עצמנו בנעלי הדובר ולדמיין כיצד הוא הרגיש במצבו.

דוגמא:

דובר: "אני כל כך מתרגז כאשר אחותי מטרידה אותי!"

אתה הסימפטי: "אני לגמרי מבין אותך, אחותי הייתה מרגיזה אותי כל הזמן!"

אתה האמפתי: "אני יכול לדמיין שזה מתסכל, מה היא עושה שמטריד אותך?"

חוסר שיפוטיות – הקשב ללא ביקורתיות. הרפה מרגשותיך המקוריים כלפי  ילדיך וממחשבות מגבילות, ואולי תלמד משהו חדש גם אודותיהם.

מפת הלידה משקפת את “טביעת האצבע” הרוחנית של האדם, ואת התיקון שנשלח לבצע, שהוא ייחודי לו.
יש דבר אחד משותף לכל בני האדם: הנשמה שלנו. הקבלה גורסת כי כל הנשמות עשויות מאותו חומר, ומקורן מאותו מאגר אנרגיה קוסמי, אך עם זאת לכל נשמה ונשמה תפקיד שונה, גורל שונה, ומטען אותו היא נושאת מחיים קודמים.  קרא עוד >>

כתיבת תגובה

Scroll to Top