גניבה רוחנית – קבלה עם מיכאל ברג

בעוד שפרשת השבוע שעבר עסקה בגילוי שארע במעמד הר סיני, הנושא הנדון בפרשת השבוע עושה רושם כ"לא-רוחני" – חוקים גשמיים. הבורא אומר למשה, "אלה המשפטים אשר תשים לפניהם." הנושא הראשון שנדון הוא עניין רכישת עבד. מההיבט המילולי, אנו יודעים שלפני אלפי שנים, עבדות היתה עניין נפוץ. עם זאת, זה לא היגיוני שהנושא הראשון שנדון אחרי…

לפרטים נוספים

פותחים את שערי הרפואה – קבלה עם מיכאל ברג

אנו מתקדמים לעבר שבת חשובה ביותר – השבת של 72 שמות הבורא כמות כתבי המקובלים בהם מופיעים גילויים מרגשים לגבי פרשה זו היא מדהימה. מבין כל הכתבים המעניינים הקיימים, ברצוני לחלוק עמכם אחד מרתק במיוחד. זהו לימוד שלרוב לא מרחיבים עליו את הדעת, אבל ראוי בהחלט לדבר בו. הסיבה לכך היא שבעזרת הבנתו אנחנו יכולים…

לפרטים נוספים

לאהוב את ילדנו – רוחניות להורים עם מיכל ברג

"אנו יכולים לדעת לאיזה שלב הגענו מבחינה רוחנית, בהתאם לתגובה שלנו במצבים בהם הילדים אינם מתנהגים כפי שציפינו או כפי שרצינו". אף אחד לא אוהב את ילדיו יותר ממני. אתם בוודאי מרגישים באותה צורה. עדיין, כאשר אני כנה עם עצמי, אני מגלה שחלק מהדברים שאני עושה עבור ילדיי יותר קשורים לצרכים שלי מאשר לשלהם. אני…

לפרטים נוספים

לעורר הערכה אמיתית – קבלה עם מיכאל ברג

"שמות" הוא השם של פרשת השבוע וגם השם של החומש השני לתורה. אחד הרעיונות הנלמדים בפרשת השבוע – אשר יש בה יישום פרקטי חשוב לחיינו – הוא רעיון יפה כל-כך כשלעצמו כך שגם אם לא היה מעשי, הוא ראוי ללימוד. הבורא התגלה למשה ואמר: "אני רוצה שתהיה השליח שלי, שתהיה מנהיג הדור הזה." משה חושש…

לפרטים נוספים

לשאת כאב של אחרים – קבלה עם מיכאל ברג

יעקב רצה לחלוק עם בניו מה יקרה בזמן אחרית הימים, אך ידע שלא יוכל לשתף אותם בכך באופן ברור, ולכן צפן את המסר בתוך סיפור פרשת ויחי. לכן, כל הברכות של יעקב שאנו קוראים בפרשה זו, יש להן גם משמעות מילולית של הברכה, כמובן, אך יותר מכך, האור הנגלה מתוכן מתחבר למה שיתגלה לנו בגמר…

לפרטים נוספים

עזוּת דקדוּשה – קבלה עם מיכאל ברג

סיפור פרשת "ויגש" מתחיל במילים, "ויגש אליו יהודה". משמעות הדבר שיהודה התקומם אל מול יוסף. אין זה צירוף מקרים שפרשת "ויגש" נקראית בדרך-כלל בשבת שאחרי חנוכה, משום שיש כאן מודעוּת דומה באופן בו התקוממו המכבים והביסו את היוונים, והאופן בו התקומם יהודה אל מול יוסף. המקובלים מסבירים, והזוהר מבהיר זאת, שאיננו דנים כאן בסיפור שקרה…

לפרטים נוספים