ספר הבהיר

ספר הבהיר, מיוחס לרבי נחוניה בן הקנה, נכתב במאה השנייה לספירה ונתגלה בפרובנס שבצרפת במאה ה-12.

ספר הבהיר מפרש את ספר היצירה ואת נושא הספירות המוצגות בו.

ספר היצירה

על פי מסורת המקובלים, אברהם אבינו כתב את ספר היצירה. זהו ספר קצר שעליו נכתב אוסף גדול של פירושים שנכתבו באלף השנים האחרונות ע”י גדולי הרבנים והחכמים, כמו האר”י הקדוש מצפת, הגאון מווילנה וכן הלאה. הפירושים מתארים כיצד ניתן להשתמש בידע שבספר היצירה כדי להבין את היקום ואת החוקים המניעים אותו. ספר היצירה ופירושיו אינם כתובים בטקסט השווה לכל נפש.
אברהם אבינו נתן לנו דרך ספר היצירה כלי חזק למודעות של שליטה בכוחות המניעים את היקום. מודעות זו יכולה לעזור לנו להפעיל את המוח שלנו בצורה טובה יותר. המוח שלנו הוא ה”מחשב” החכם ביותר ביקום. ע”י ה”תוכנה” המתאימה המוח שלנו יכול להפעיל את הכוחות שמניעים את היקום, ולשלוט באופן שבו היקום משפיע על חיינו.

בספר היצירה, אברהם אבינו מלמד אותנו שישנם צרופים מיוחדים, מעין קודים של צפנים או של סמלים, היכולים לעזור לנו להשתלט על זרמי הכוחות שמשפיעים על חיינו. על פי אברהם אבינו, 22 צורות מסוימות מתחברות ל 22 הכוחות, שכל היקום בנוי מהם. אותן 22 צורות הן למעשה, הא”ב העברי.
ידוע מבחינה היסטורית שאברהם נולד באור כשדים העתיקה, ושפת המקום הייתה שומרית, ולא עברית. הוא אימץ את השפה העברית משום שהבין שזו השפה ששולטת ביקום. זוהי השפה האוניברסאלית של היקום. משמעות המילה “עברית” היא “לעלות מעל ומעבר” וגם “להעביר” כוח, אנרגיה ואינפורמציה ממקום למקום, מרובד לרובד, מרמת מודעות אחת לזולתה. אברהם אבינו השתמש באותיות של הא”ב העברי כדי להסביר את מסגרת הבריאה ואת הנוסחאות הבסיסיות המרכיבות אותה.

ספר הזוהר

לפרטים על ספר הזוהר לחץ כאן.