אנו מתקדמים לעבר שבת חשובה ביותר – השבת של 72 שמות הבורא כמות כתבי המקובלים בהם מופיעים גילויים מרגשים לגבי פרשה זו היא מדהימה.
מבין כל הכתבים המעניינים הקיימים, ברצוני לחלוק עמכם אחד מרתק במיוחד. זהו לימוד שלרוב לא מרחיבים עליו את הדעת, אבל ראוי בהחלט לדבר בו. הסיבה לכך היא שבעזרת הבנתו אנחנו יכולים לקבל השבוע את האור העצום ואת הברכות שמגיעים לנו.
על כולנו להעמיק את המודעות כלפי הסוד העצום החבוי עבורנו בשבת זו – האור של הרפואה.
לפי המסופר בסיפור המקראי, אני יודעים שבני ישראל עזבו את מצרים ושהמצרים רודפים אחריהם ומנסים להורגם. בני ישראל מגיעים לים סוף ולמעשה נקלעים לדרך ללא מוצא. המצרים מאחוריהם, הים לפניהם. כיצד ימשיכו מכאן?
הזוהר מגלה לנו שמשה רבנו השתמש בכח של 72 השמות כדי ליצור נס של חציית ים סוף.
הנס שחולל משה רבנו בעזרת 72 האותיות לא היה מעשה חד פעמי ולא הגיע לקיצו באותו רגע. למעשה, משה רבנו בכוח 72 האותיות פתח לנו שער נצחי המאפשר לכולנו להתחבר ולמשוך אלינו את האור ואת כוח הניסים לתוך חיינו.
סוג כזה של נס הוא למשל נס רפואה.
בפרשת השבוע יש פסוק מעניין מאוד בו אומר הבורא: "כל המחלה אשר שמתי במצרים, לא אשים עליך, כי אני השם רופאך".
לכאורה, שני חלקי הפסוק סותרים האחד את השני: החלק הראשון אומר לנו "לעולם לא תהיה חולה", והחלק השני אומר לנו "אני ארפא אותך".
כיצד עלינו להבין את הפסוק? אם הבורא צריך להיות המרפא שלנו, זה סימן שמשהו לא תקין, סימן שאנחנו חולים. אבל בראשית הפסוק הובטח לנו על ידי הבורא שדבר רע לא יאונה לנו, אז איך יתכן שסוף הפסוק אומר "אני אהיה רופאך?". מה יש לרפא אצל מי שהוא בריא?
ההסבר לסתירה לכאורה נמצא בתובנה שבמציאות, השורש למחלה קיים בנו הרבה לפני שהמחלה מתפרצת בפועל, אבל אנחנו עדיין לא יודעים שהמחלה מקננת בנו ולכן לא יודעים שעלינו לרפא אותה. מתי אנחנו יודעים שעלינו להירפא? רק כאשר המחלה כבר גלויה. וכאן נכנס הנס עליו מדבר הזוהר, ולפיו יש דרך להירפא מהמחלה, עוד לפני שהיא מתפרצת בשלב ההתחלתי שבו היא רק מקננת בנו. כלומר, יש ביכולתנו למגר אותה עוד משורשיה, עוד לפני שהיא מתפרצת ומן הסתם להירפא ממנה.
זהו החלק המרגש והעוצמתי במתנות הניתנות לנו בשבת זו.
אנו יכולים לבקש מאור הבורא, בייחוד בשבת זו, להירפא ממחלות שטרם קיימות בנו, שטרם נודע לנו כי הן קיימות בנו, או שנמצאות בשלב מוקדם שלהן, חס ושלום.
נוכל לבקש מאור הבורא להכנס אלינו דרך החלה שנאכל והמים שנשתה במהלך השבת, ולרפא את מה שמתקיים בנו כרגע בשלב ה-DNA או בפוטנציאל. נוכל לבקש שבמים ובלחם השבת, יוסרו מאיתנו אותן מחלות פוטנציאליות. נוכל לבקש שהלחם והמים ירפאו אותנו ממחלות שטרם נתגלו בגופנו.
וזה סודו של הפסוק שנדמה היה כי יש בו סתירה. לא סתירה יש בו כי אם תבונה גדולה.
פירוש הפסוק הוא שהמחלות לא יקננו בנו. מדוע? משום שבשבת הזו, בייחוד אנו נבקש ונקבל את היכולת להסיר את המחלה מהשורש שלה. נבקש שהבורא ירפא אותנו מכל המחלות הפוטנציאליות מהשלב הראשוני שלהן, לפני שהן מתפתחות.
האם רק בשבת הזו הבורא מתאווה לרפא אותנו?
המקובלים מלמדים אותנו שאין פירוש הדבר שהבורא רוצה לרפא אותנו רק במהלך השבת הזו, אלא שבשבת הזו מתגלה לנו מימד נוסף של רפואה, וזאת משום שהאור בשבת זו הוא עצום וגדול, בגלל השפעת 72 השמות. בשבת הזו אורות עליונים במלוא הדרם נגלים בפנינו, בשבת זו האור זורח בכל מקום וכאשר אנחנו מתחברים אליו אנחנו זוכים לספוג לתוכנו את כוח הרפואה ואת שמחת החיים במלוא עוצמתם.
לעולמות העליונים יש רצון למלא כל חוסר שלנו, כל צורך, כל רצון, ולאור הטוטאלי של הבורא יש יכולת לרפא כל תחום בחיינו.
כאשר יש פתח לגילוי ניסים עצומים, כפי שיש לנו השבת, לא רק שערי הרפואה נפתחים בפנינו. בעת חסד זו, אנו יכולים לבקש שגם שערים אחרים שאולי חסומים – כמו שער השפע, או שער הזוגיות למשל – יפתחו בפנינו. השערים פתוחים לניסים, ואנו יכולים לבקש שכל מחסור או צורך שלנו ושל אחרים, עכשיו או בעתיד, יתמלאו ויתממשו בעזרת הבורא.
לסיכום, לפנינו שבת עוצמתית, גדושה בתובנות אינספור, והחשוב מכל מוטל עלינו – לזכור שהשערים פתוחים לרווחה כדי לקלוט ולהעביר את הבקשות שלנו.
כאשר נתחבר בשבת זו לאור הבורא, נצליח להשיג רפואה ומענה לכל צורך.
יחד עם זאת, יש לזכור שרובנו לא נזכה לקבל את כל האר שזמין עבורנו בשבת זו. כדי לזכות במלוא האור, עלינו לעבוד ולהיעזר בכלים הרוחניים שעומדים לרשותנו במטרה לפתוח את השערים.
אני מברך את כולכם, מי יתן ונזכה לקבל אור עצום במימדים רבים.
ברכות ואור,
מיכאל ברג