אנו הולכים לדבר על פרשת "ויקרא", והאכזבה, אולי, של רבים, הרעיון של "ויקרא" מייצג משהו אחר לגמרי ממה שהיינו מאמינים אם היינו פשוט קוראים את פרשת "ויקרא" שבה התורה מדברת על הקורבנות השונים שהובאו, כביכול, עבור אלוקים.
הייתה תקופה בהיסטוריה כשקורבנות הובאו על ידי כל האומות השונות של העולם. הבאת קורבנות על מנת לפייס, כביכול, את זעמו של אלוקים. והתשובה היא שזה הכי רחוק מהאמת להניח שמה שאנו קוראים בתורה זה בדיוק מה שהתורה באמת מתכוונת לומר לנו. מכיוון שרבי שמעון בר יוחאי מזכיר לנו כל הזמן שאלה המתייחסים לתורה וקוראים את התורה באופן מילולי הם טיפשים.
בזוהר ישנו אזכור של ד' חיות הקודש. קיימות ארבע חיות הקודש, אבל אם הייתי פשוט מתרגם את זה לאנגלית, זה חסר משמעות. אבל, בכל מקרה, הפישוט של ארבע חיות הקודש, של ארבע החיות הנעלות הללו זה אריה, שור, נשר, ואדם. אלה הן ארבע חיות הקודש, וכשאתם מכירים את האותיות, אתם יכולים להתחבר לכל מה שנמצא ברמה המטאפיזית, התחום ששולט, כשאני אומר 'שולט', אני מתכוון לשליטה, ששולט בכל היבט של כל תנועה של היקום הזה, הכל. אנו נדבר על ההיבט הזה של שור, מכיוון ששור גם הובא בתור קרבן. וזה יחבר עבורנו את ההבנה של מה שפרשת "ויקרא" מדברת עליו. מכיוון שנראה שהזוהר מחבר את האותיות לפרשת "ויקרא". למעשה, זה ההקדמה, זה הכניסה שלו שמובילה אל תוך ההבנה של הקורבנות.
כשאדם היה מביא שור בתור קורבן, מה הייתה המטרה של זה? למה אנו מתכוונים ב"הוא 'הקריב' בעל חיים"? למען אלוקים? הדבר הראשון שאומר הזוהר: אלוקים לא צריך את הקורבנות שלכם. אם היה לו צורך במשהו, זה אומר שיש לו חוסר, ואנו יודעים שהבורא, כביכול, אין לו חוסר. לכן אם אנו מביאים קורבן, במהות, אנו מביאים משהו שאנו הולכים להינות ממנו ולא הבורא. זאת מעולם לא הייתה הכוונה של התורה להראות לנו שאלוקים צריך משהו מאיתנו.
זה רק פרשת "ויקרא" המוסתרת שמלמדת אותנו שיש הרבה דרכים שבאמצעותן אנו יכולים לשנות את היקום. "אני לא אהיה מושפע", זאת משמעותו של כל הקוד הקוסמי הזה, לטובתי, אני לא רוצה להשאיר שום דבר ליד המקרה, שכשאני נוהג בכביש המהיר, אני הולך לקוות שאני בר מזל, או כשאני במטוס, אני מקווה שיהיה לי מזל. להשאיר משהו ליד המקרה? לא! יש לנו מערכת שבאמצעותה אנו יכולים להבטיח את הפעילויות של החודש הבא הנוגעים לנו, אבל עליכם לדעת איך.
הסיבה להבאת קורבנות באופן כללי היא לא ומעולם לא הייתה על מנת ליצור שביעות רצון "ריח ניחוח לה' ", בכדי שאלוקים יוכל להעריך את מה שאנו עושים. אין לזה בכלל, ולפי הזוהר, ובאופן חד משמעי שום קשר לרעיון שאנו יוצרים קורבן עבור אלוקים, אלא שאנו עושים חיבורים עם היקום, עושים שימוש בשם המפורש שבמקרה זה יהיה ליהו"ה. ואיך אנו עושים את החיבורים הללו? איך ההליך עם הכהן ועם האדם הזה, איך הוא מתחבר? אז הוא הביא קורבן, לכן הוא מתחבר? אנו מדברים על חיה.
איזה מוח יש לחיה, איזה כוח יש לחיה שאנו הולכים ליהנות באיזשהו אופן מהבאת החיה הזאת, משחיטתה, ואם אתם חלק מ"תנו לחיות לחיות", אתם הייתם מתנגדים בכל תוקף לכל הרעיון הזה של לקיחת בעלי חיים והשמדתם. אוקיי, אז אנו נוכל לומר שאנו שוחטים את החיות האלה בטקסיות, אבל במהות, אתם משמידים בעל חיים. איך במצפון נקי אלוקים היה רוצה שנעבור סוג כזה של הליך של הקרבת קורבנות, ואגב, זה הרטיע הרבה אנשים מהתורה מלכתחילה.
פרשת "שמות" יפהפיה, איזה סיפור יפה, "בראשית" – איזה סיפור יפה. ויקרא"? בואו נדלג על זה ונעבור ישר ל"במדבר". כשמגיעים ל"במדבר" זה נהיה אפילו יותר גרוע. זה נהיה כל כך גרוע, שאם אתם רוצים להסתכל על הפרשנויות של "במדבר", יש רק כמה שורות בכל עמוד. יש כל כך מעט, חוץ מהפעמים שמגיעים לקטעים העסיסיים באמת. האם אנו מדברים על מסמך עוצמתי או האם אנו מדברים על ספר שמספר סיפורים? והתשובה היא, לפי הזוהר, עבור כל מי שאי פעם יתייחס לחמישה חומשי התורה כלסיפורים הוא טיפש. לא הייתי מעז להביע הערה שכזו.
מה שאנו אומרים כעת זה ששור, החיה הזאת מייצגת עבורנו עכשיו משהו שהוא יותר מרק חיית קורבן למען אלוקים. אלא שאנו הולכים לעשות מאמץ לקחת את החיה הזאת, להתחבר לאנרגיות הפנימיות שלה ולהפוך את זה וליצור מגן ביטחון עבורנו. זאת משמעותו של שור. זאת הייתה התכלית של הקורבנות. זה היה לטובתנו. איך אני יכול לשלוט בשור? שוב, אנו מתייחסים ל"ספר יצירה" שנכתב על ידי אברהם אבינו שאומר שהאות ו' בראה את חודש אייר, בראה את השור. אתם יכולים לדמיין? אות קטנה. אבל אנו לא מופתעים יותר איך אות קטנה יכולה לברוא שור, אין בעיה. ואם אני יכול לעשות שימוש באות ו' הזאת, אני יודע מה משמעותה של האות ו' הזאת, אז אני יכול להשתלט על אנרגיית התבונה של המזל שהוא שור.
מכיוון ששור מהווה את אחת מאותן חיות הקודש, הוא מהווה את אחת הצורות הגבוהות ביותר, והסיבה שהוא מהווה את אחת הצורות הגבוהות ביותר היא מכיוון שברמת המודעות הזאת שור, לפי הזוהר, נחשב לקו שמאל. מה משמעותו של קו שמאל? זה מקביל לאלקטרון של אטום. השור הזה? השור הזה וזה הסוד. אתם חושבים ששור זה סתם עוד חיה. התורה באה ואומרת: לא, השור הזה מכיל אנרגיית תבונה מסוימות יותר עוצמתית מאשר האטום עצמו. אתם רוצים לשלוט בזה, אז מגיע כל העניין של הקורבנות.
מה זה אומר 'להקריב'? המילה בעברית, לאלה שיודעים מעט עברית, אבל מעולם לא קישרו את המילה 'קורבן'. להקריב? איזו טעות, עיוות. מה משמעותה של המילה 'קרב'? מלחמה? איך אתם מקשרים מלחמה עם קורבן? במי אתם נלחמים? וגם 'קרוב'.
אז איך אתם מקבלים 'קורבנות'? להיות קרוב וזאת מלחמה. איך אתם מקשרים קורבן? ולכן 'קורבן' זה עיוות מוחלט. זה לא היה 'קורבן לה' ', זה היה 'קורבן' – להיות קרוב ליהו"ה. זה נכון. ולהשתמש ביהו"ה לעשות אקט של מלחמה. נגד מה? נגד אנרגיות התבונה השליליות שחייבות ואכן שולטות בכל אחד מחודשי השנה. אנו נשלטים על ידי שור. אנו נשלטים על ידי אנרגיית התבונה האדירה הזאת. ולכן כשהשור הובא בתור קרבן, זה לא היה קורבן עבור אלוקים, זה היה בכדי לעשות שימוש באות ו', בכדי לעשות שימוש באות, בשם המפורש על מנת להתחבר ולמשוך את הסוג הזה של אנרגיה שהשור הזה מייצג כערוץ של אנרגיה.