תקציר פרשת כי תבוא
מספר הפסוקים בפרשה זו (122) שווה לערך המספרי של המלה "לעבדיו". כולנו מגיעים לעולם הגשמי הזה כעבדים למשהו.
על פי הזוהר אנו נושאים מטען רוחני (עניינים בלתי גמורים) מחיים קודמים לחיים האלה. שמיעת פרשה זו בשבת והתחברות אליה עוזרות לנו לזהות למה אנחנו
משועבדים, ונותנות לנו את האומץ ואת הכוח להשתחרר מכבלי העבדות שלנו.
מ ד ב ר י ה ר ב
לשנות את הבלתי ניתן לשינוי
הזוהר ורבי שמעון אומרים לנו שיש ביכולתנו לשנות את הבלתי ניתן לשינוי, להפוך את הבלתי הפיך ולהשיג את הבלתי אפשרי. אנו יכולים לשנות את נסיבות חיינו…אם השינוי הזה נמצא במודעות שלנו. כל אחד ואחת מאתנו, יכול לקבוע את גורלו ואת עתידו. לא אף אחד אחר
אם יבוא עלינו כאוס, חס ושלום, איש מלבדנו לא יוכל להפוך זאת ולשנות את גורלנו. אנו מקבלים
את ההזדמנות הזו כאשר אנו מתחברים ומקשיבים לקריאה בתורה של פרשת כי תבוא, שהיא
פרשה מיוחדת במינה ואין כמותה בתורה. אם נשנה את הגייתן של מילים מסוימות, נשנה את גורלנו. רק כך יכולה האנושות לשנות דברים.
התנתקות
דרשנו מן הבורא שייתן לנו בחירה חופשית. אמרנו לבורא: "אנו רוצים בחירה חופשית." אם אתם לומדים קבלה, כבר למדתם זאת. הבורא נמצא שם כמפיק ההצגה. תשעים ושמונה הקללות שאנו קוראים בפרשת "כי תבוא" עניינן התנקות. רק אנחנו יכולים לנקות את הנשמה שלנו, ואנו יכולים לעשות זאת כאשר אנו מקשיבים ומתחברים לקללות האלה. אנו היחידים שיכולים להגן על עצמנו ולא ליפול טרף לקללות האלה.
הסיבה שיש כאן תשעים ושמונה קללות היא ש 98- הוא הערך המספרי של המילה צח, שפירושה נקי.
תשעים ושמונה הקללות והמגפות הנלוות אליהן נבנו בצורה מוצפנת כך שכאשר אנו קוראים אותן, אנו מעוררים את מערכת החיסון הרוחנית
שלנו וכך אנו יכולים למנוע לפחות את פגיעתן בנו.
מתוך החומש הקבלי – דברים, בהוצאת המרכז לקבלה.