נוהגים להתייחס אל יוסף כאל בסיס עולמינו הגשמי.
בתוך מבנה עשרת הספירות, מקושר יוסף אל מימד היסוד, הפתח דרכו כל האנרגיה של העולמות העליונים נכנסת אל ממלכתנו החומרית. לכן ביום זה, מושכים אנחנו את הכוח של שפע וברכה ומחזקים את החיבור של נשמתנו ליסודות האמיתיים של כל הרוחניות.

הקבלה מלמדת, כי עת נשמה צדיקה בוחרת לעזוב את העולם החומרי, היא מותירה אחריה כמות אדירה
של אור. בדיוק כפי שנורת חשמל מבזיקה את כל עוצמתה רגע לפני שהיא נשרפת,  ביום בו בחרה נשמה
של צדיק לעזוב את העולם הזה, אנחנו יכולים להתחבר לכל האנרגיה החיובית שגילה הצדיק במהלך
תקופת חייו .

על מנת להשיג חיבור רב עוצמה אמיתי בזמן שנפתח פתח זה ביקום, עלינו לעשות שלושה דברים:

1. לימוד – לצפות בשיעור, או לשמוע שיעורים אשר מעלים את המודעות שלנו.

2. שינוי – ניתן לכתוב מכתב המיועד ליוסף הצדיק או לרבי שמעון בר יוחאי, ראש כל נשמות הצדיקים.
תשתפו אותם ברמה האישית בכל אותם דברים שהייתם רוצים שיהיו בחיים שלכם ומה אתם מתחייבים לתת לעולם וצינור לאיזה אנרגיה מוכנים אתם להיות על ידי קבלתה.

3. חיבור – בערב יום חמישי 08.07.10, לאחר שקיעת החמה, אתם יכולים להדליק נר לשם הזמנתו של יוסף לתוך חייכם. יום שישי 09.07.10, הינו יום חזק מאוד לשם מתן צדקה לצורך הפעלת כוח השפע והפרנסה ולצורך לקיחת שליטה בספירת היסוד על יתרת האספקטים של חייכם.

כמו כן, ניתן להיעזר בקטעים הבאים מספר הזוהר:
יוסף נותן לנו את האפשרות להתגבר על חסימות מסוימות ולהשיג שינוי בארבעה אלמנטים חשובים:

– שגשוג ושפע: פרשת מקץ, פסוק ל”ה
הזוהר שואל שאלה מאוד חשובה “למה אחרי שיוסף התגבר על היריב ונקרא יוסף הצדיק,
נשלח הוא לכלא ל–22 שנים?”
ההסבר: כולנו יודעים שכלא הוא מקום של שליליות ולכן, משמעות הדבר, כי אירוע רע נוסף אירע בחייו של יוסף. הזוהר מסביר שבדיוק להיפך, מה שקרה ליוסף הוא ברכה – הוא נוטל אחריות, מקבל עוצמה נוספת מהאור להילחם בכל השליליות המסתננת לחייו. משמעות הדבר היא ש- 22 שנות הכליאה של יוסף בכלא היו פרי יצירתו הוא, פרי החלטתו.

עבורנו, הצעד הראשון לקראת קבלת כל מה שאנחנו רוצים בחיינו, הוא הבנה שאנחנו רוצים להילחם בכל השליליות בחיינו, ולא רק חלק כלשהו ממנה. על מנת שהמשוואה הזו תפעל, עלינו לעבור דרך חוויות אלו בעצמינו, עם מלוא האחריות לכל מעשינו. אף אחד לא יכול לעשות את העבודה הזאת במקומנו.
המקובל הרב ברג אומר: “על מנת להביא למימוש את הברכות הממושכות, עליך לעשות את העבודה בעצמך.” הצעד הראשון להשיג פרנסה זה לקחת אחריות ולדעת שרק אנחנו מסוגלים להשלים את העבודה בעצמינו.

הצעד השני, כולו טמון בחיבור למזלה (מהמילה נוזל), המקום הרוחני ממנו מגיעה הפרנסה/ההזנה.
מזלה  – מחסן ממנו מגיעה הפרנסה והיסוד הינו המפתח באמצעותו פותחים את המחסן. יסוד מושל בכל דבר בעולמנו, הנוקבא (ממלכתנו החומרית) אינה. ככל שברצוננו לנסוך לתוך היסוד, שפע אמיתי, כסף עם ברכה, עלינו לנהוג בדומה ליוסף ובעושינו כך, יכולים אנו לשלוט בקצב הזרימה המדויק של זרם ההזנה לתוך חיינו.

הצעד השלישי של ההזנה הוא וודאות. משהבנו שמטרתנו הינה לשלוט בנוקבא, אנחנו מפנימים שעלינו מוטלת כל האחריות בגין השלכות כל פועלנו. אנחנו חייבים לזכור – “אני בשליטה, זה תלוי בי.”
על מנת לשלוט בנוקבא, אנחנו צריכים לבצע פעולה של נתינה משנה (מתן נדבה, צדקה, לנדב מזמננו וכדומה) לא בשל היות המעשה, מעשה טוב, אלא בשל היות המעשה, הדבר היחיד שיכול לבנות את הוודאות שלנו ולהעניק לנו את האמצעים והכלים לשינוי. כפי שקובע הזוהר: “בני האמונה” נותנים צדקה בלי לחוס על חלקם שלהם, מבלי לחשוב על מה שהם הולכים לקבל בגין המעשים שלהם.

– הגנה מפני עין הרע: פרשת ויחי, פסוק תש”ע 
הזוהר מלמד אותנו שיוסף מייצג את ספירת היסוד (יסוד היא ספירת היקום שפועלת כמשפך להעברת אנרגיה רוחנית לעולמנו הפיזי). רק בממלכה הפיזית יכולה השליליות להשפיע עלינו. לכן, על ידי סריקה של הפסוק בעת קשירת החוט האדום, יכולים אנחנו להתחבר לרמת היסוד, רמה שמעל לחומר, מקום בו השליליות לא יכולה לחדור, שם מוקפים אנחנו על ידי הגנה.

– התגברות על ה”יריב”: פרשת וישב, פסוקים רל”ח – רל”ט
הסיפור הבבלי מספר לנו שהאחים של יוסף, מכרו אותו לעבדות במצרים ועל אף העובדה שהיה נתון בעבדות, יופיו העצום משך אליו את אשתו של אדונו, היא הייתה כל כך מוקסמת ממנו שהיא ניסתה לפתותו.
הזוהר מלמדנו, כי הפיתוי אשר התרחש בין יוסף לבין אשת פטיפור, היה תוצאת התנהגותו של יוסף.
זה קרה אך ורק כתוצאה מהתעסקותו של יוסף בחיצוניותו, אשר פתחה פתח לכניסתו של היריב לחייו. הסיפור הזה הינו בגדר שיעור עבורנו להבין שהשליליות נכנסת לחיינו רק עת פותחים אנו עבורה פתח על ידי התחברותינו לפיתויים חומריים.
כאשר יוסף הבין שהיריב פלש לתוך החיים שלו, הוא נמלט מזה בננו – שנייה ואטם את הפתח באופן מיידי. זו הדרך היחידה לנטרל את השפעתו עלינו. על ידי המרה של אנרגיה זו, הפך יוסף להיות ראוי להיות מרכבת היסוד והחל להיות ידוע כיוסף הצדיק.

  כוח המחילה: פרשת מקץ, פסוקים קפ”ד-קפ”ח
תדמיינו לעצמכם שקרובי המשפחה שלכם היו קנאים, שנאו אתכם, והיו מגרשים אתכם מחייהם על ידי מכירתכם לעבדות – איך הייתם מרגישים? כעת בוא נחשוב על הסיטואציה אליה נקלע יוסף ואיך הוא הגיב אליה. ליוסף הייתה היכולת לעשות כל מה שהוא רצה לאחים שלו – הכוח היה בידיו הוא.
האם יוסף נקם באחים שלו?
המשמעות של לקבל על עצמך אחריות, היא לא להיות במודעות של קורבן, להבין שכל מה שקורה בחיינו הוא חלק מהסיפור שלנו, הסרט שלנו, ושום דבר אחר. זה הסרט שהנשמה שלנו מורה לנו להתחבר אליו.
באמצעות פעולה זו, מלמד אותנו יוסף שמחילה אינה מתמצה בלהימנע מלנקום באלו שגרמו לנו לעוול,
אלא לדאוג ולהבטיח שדברים טובים יקרו לאלו שהתייחסו אלינו בצורה גרועה.