בראש השנה, שהוא גם ראש חודש תשרי, מזל מאזניים, יש עבודה מיוחדת במינה שעלינו לעשות למען העולם.
במדרש יש קטע שאומר שאור הבורא ייצג דין שהתעלה והוסב לרחמים; כלומר זו אנרגיה שמתחילה בדין, בקו שמאל, ואז פתאום מתרחש משהו שגורם לאור הרחמים להתחיל להתגלות. אם כן, כאן נאמר שהיום הזה מתחיל עם אור הבורא שמגיע מערוץ הדין. והדין לא בהכרח שלילי. פירושו “מדויק“; כמות האור, הברכות, הבריאות וכן הלאה שאנו יכולים לקבל היא מדודה ומדויקת.
אבל אין אנו רוצים זאת. אנו רוצים שהאור הזוהר של ראש חודש תשרי, מזל מאזניים, ראש השנה, יבוא מהאנרגיה של קו ימין, האנרגיה של חסד ורחמים. לכן, עלינו לדעת שאם אנו מושכים אור ביום הזה ומשאירים את הדברים כפי שהם, אז הערוץ ממנו אנו מושכים אור הוא הערוץ של דין, או מידה מדויקת.
כן, תהיה לנו שנה עם אור וברכות, אבל הם יהיו מדודים… ואין אנו רוצים שנה עם אור מדוד. אבל זה המקום שבו אנחנו מתחילים, ואם לא נעשה דבר, אז כמות האור והברכות שנקבל תהיה תמיד מדודה, תמיד תהיה כמות מסוימת של דין שתתלווה אליהם. כן, היום הזה מתחיל עם אור זוהר, אבל זה אור שמגיע ממקום של דין שקול ומדוד. ובכל זאת, כשאנו באים עם מודעות ויוצרים את התקשורות באמצעות קריאת התורה ותקיעת שופר, נאמר שאור הבורא עובר מהמוליך הזה של הדין אל צינור הרחמים, כך שכל האור שיורד אל העולם הזה יורד ממקום של שפע עצום, ממקום החסד והרחמים.
אם כן, מה שחייב להיות ברור לגבי משיכת האור ביום הזה הוא שאין אנו רוצים שהאור הזה יבוא ממקום מדוד, אין אנו רוצים שהאור הזה יבוא ממקום של דין. ביום זה, אנו חייבים להעביר את המוליך מדין לחסד ולרחמים. שניהם יאירו אור וברכות, אבל אין אנו רוצים ברכות מדודות או מדויקות. אין אנו רוצים ברכות שמגיעות עם דין. ביום זה, אנו חייבים להניע, להזיז את אור הבורא.
המדרש ממשיך ואומר שאם נעשה את העבודה מתוך מודעות, רצון וחיבור, אז יעבור הצינור למקום של חסד ורחמים, ולכן ירד למטה בשפע של חסד ורחמים. לכן, האור היורד אלינו בשנה זו ישתנה ויגיע ממקום של אור ורחמים במקום להגיע ממקום של דין. העבודה הזו חשובה להפליא; כל אחת ואחד מאיתנו, גם באופן אישי וגם ביחד, אנו חייבים להניע את אור הבורא ביום הזה.
כן, אנו מתכוונים לעשות תקשורות ולמשוך אור. אבל האור הזה, כברירת מחדל, יבוא ממקום של דין, מאותו מקום מדוד שיש בו גם טוב וגם רע. אבל לא זה מה שאנו רוצים. אנו רוצים להניע את אור הבורא כך שהאור הזוהר אלינו, אור הברכות, אור הבריאות, האושר והפרנסה, יבוא ממקום של חסד ורחמים. זוהי העבודה שלנו. ההתמקדות בכל מה שאנו עושים, בזמן שאנחנו מקשיבים לקריאת התורה, לתקיעת השופר ולתקשורות, בין אם אנו מבינים זאת ובין אם לא, חייבת להיות כזו שכל מה שנעשה עם כל מילה של תקשורת, כל מילה של התורה, וכל תקיעה של השופר יזיז את אור הבורא כדי שיאיר לא ממקום של דין, אלא ממקום של שפע עצום של חסד ורחמים.
ויש לנו היכולת לעשות זאת , אבל חייב להיות לנו ברור מאוד מהי העבודה שאנחנו צריכים לעשות. למעשה, רבי שמעון בר יוחאי מבטיח לנו בספר הזוהר שאם נצליח לשמור על המודעות הזו לאורך כל התקשורות ביום הזה, נצליח להעביר את אור הבורא מצינור הדין אל צינור הרחמים. לכן, ביום הזה, במהלך התקשורות שלנו, במקום לדבר עם חברים, או להרשות לעצמנו להתעייף, אנו חייבים להתמקד בהעברת אור הבורא מדין לרחמים.
לכל אחת ואחד מאיתנו ניתן הכוח, בעזרת המודעות הזו, להעביר את אור הבורא מצינור הדין אל צינור הרחמים. זו העבודה שלנו היום. ראשית, אנו חייבים לדעת זאת, ושנית, אנו חייבים להבין שיש לנו היכולת לעשות זאת. מכיוון שאם אנו נמצאים כאן ואור הבורא גילה לנו את הסוד הזה, זה אומר שיש לנו היכולת לעשות את זה. אבל כל אחת ואחד מאיתנו, אנו חייבים להיות ממוקדים כמו קרן לייזר בעבודה הזו, לזכור שיש לנו ההזדמנות ביום הזה לוודא שכל האור שייכנס אל חיינו בשנה הזו יגיע מצינור הרחמים, ולכן, הוא אור של שפע עצום של חסד ורחמים, שאינו מדוד ואינו מוגבל על ידי הדין.
זו העבודה שלנו במהלך ראש השנה, בראש חודש תשרי, מזל מאזניים. אני מקווה שנהיה כולנו ממוקדים בזה; השנה, אנו חייבים עלינו להעביר לחלוטין את אור הבורא מדין לרחמים. ונוכל לעשות זאת אם נשמור על מיקוד ומודעות במהלך כל התקשורות שלנו, ונזכיר לעצמנו בכל מילה שנשמע ובכל תקיעת שופר שנקשיב לה שכולנו, ביחד, מזיזים את אור הבורא מצינור הדין אל צינור הרחמים.